Када успеш да украдеш тренутак од времена заувек…

2 јан 2015 од Иван Стефановић

Фотографија је моћ да украдеш делић тренутка од времена. Фотографијом стварамо опипљиве успомене живота. Фотографијом се могу бавити сви али само посебни људи имају свој угао и он им је подарен кроз око.

Фотографишем од првог разреда основне школе. Прва моја успешна слика су два бела коња и то на неком весељу, не сећам се чијем али сам успео са мојом Сменом 8 да усликам тај тренутак. Била је то црнобела фотографија. Од тог времена па све до данас фотографисао разне тренутке… Данас је све пуно лакше, пре си морао да чекаш развијање филма и његову израду, сада све стаје на меморијску картицу и просто ти све радиш на рачунару. Но, може технологија да напредује колико год жели али техника сликања остаје и даље зависна од човека.

Погледајте детињу радост, она је искрена, одушевљавајућа и то су по мени савршени тренутци фотографије... Фото: Иван Стефановић

Погледајте детињу радост, она је искрена, одушевљавајућа и то су по мени савршени тренутци фотографије…
Фото: Иван Стефановић

Невероватан је осећај када зађете у шуму и кроз објектив видите сасвим неки други свет који тамо обитва. Док сам сликао мале печурчице имао сам утисак да сликам тајни свет патуљака који су се сакрили и гледају шта радим. Невероватно се пробуди машта док фоткаш. Без те маште не можеш ни наћи фото угао добре фотографије. Док полако ходам природом, птице се навикну на мене и сваку коју сам усликао увек јој се захвалим. Хвала ти лепотице перната 🙂 Није тако ни лако пронаћи добар кадар, некада од сто фотографија изаберем само једну или три… Тако то иде и сасвим је нормално…

Ово је фотка која показује како природа зна да се нашали са српском историјом... Фото: Иван Стефановић

Ово је фотка која показује како природа зна да се нашали са српском историјом…
Фото: Иван Стефановић

Када упоредим старе фотографије и ове данашње, видим колико су се неке ствари промениле, па рецимо на Скрапежу нема више дрвеног мостића, нема више ни оног димњака код црепане… Слике су сачувале те успомене а ми као народ нисмо у стању да сачувамо неке важне ствари које нас окружују.

Увек се насмејем кад се сетим једног рођендана где сам фотографисао пријатељу весеље. Дечаци су увек опуштени а девојке су комедија. Оне или беже од објектива или позирају неким извештаченим позама које су вероватно поскидале са медија. На њихову жалост, објектив не можеш слагати ни обманути. Очи све говоре. На фотографијама очи кажу више него било који део тела. У тим клинкама које су се обукле да изгледају старије видим сјај детета које је заробило време трендова. То дете треба да се игра и да се тако и понаша али на жалост данашњи свет је постао сав пластичан…

Ова фотка је изазвала панику, неки су ме звали да питају шта се то десило са нашом црквом. А заправо се ради о томе да је фотка урађена када је сунце излазило, а дим из оближње куће одрадио је ефекат. Боје су се преламале и људи су помислили да црква гори... Фото: Иван Стефановић

Ова фотка је изазвала панику, неки су ме звали да питају шта се то десило са нашом црквом. А заправо се ради о томе да је фотка урађена када је сунце излазило, а дим из оближње куће одрадио је ефекат. Боје су се преламале и људи су помислили да црква гори…
Фото: Иван Стефановић

Помодарства су се појавила и на свадбама па се ту праве фотографије са неуспелим копирањем холивудских венчања. Невеште поставке младе и младожење често на крају испадају комедија а не прави тренутак заљубљеног пара. Нико се не труди да фотографије суштину а то су они тренутци емоција који сијају на лицима будућег брачног пара. Па још када ухвате фотке и почну да се играју са ефектима све то после испадне обична шарада са пуно неукуса и кича. Један фотограф је покушао да слика младу у венчаници, она као шаље пољубац иа пири га са длана. И фотограф уместо да направи угао да то тако стварно испада, он делија сликао одозго па испаде да јадна млада проси и каже: “ Дај пет банки “…

Давно сам сликао свадбе помагајући мајстору фотографије Саду Рамчевићу. Од њега сам и научио многе трикове. Више не сликам весеља јер ми је то постало некако досадно. Данас се искључиво бавим фотографијом уметничког изражавања. Нашао сам себе у томе и када то радим јако сам испуњен и срећан…

А ви који би да сликате, пробудите у себи машту кроз објектив, само тако ћете пронаћи прави угао савршене фотке…

Хвала ти мој пернати пријатељу :)

Хвала ти мој пернати пријатељу 🙂

Фото: Иван Стефановић

 

Posle kise
#flowers #rain #fujifilm
јануар 2015.
П У С Ч П С Н
« дец   феб »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Категорије

Архиве

