То не умем ( нису умели )

Коначно је спот наше рок групе Но Етно изашао у јавност. Са нестрпљењем смо чекали то мини филмско чудо. Песма “ То не умем “ је изузетна прича о љубави, недоумицама, очекивањима која се неочекивано не испуњавају. Музика је сједињена са текстом и поруком. Једноставно речено песма је савршена! Но Етно ме је дефинитивно купио својим звуком. Момци су на путу да буду једна врста гласа разума у овој муклој тишини…

А онда се појавио спот…

Спот почиње са јефтиним ефектом светских вести а у позадини неуверљива слика Косјерића и она бомба која пада на неко брдо као из цртаћа Том и Џери. А онда говор копиран из партизанских филмова који је више иритирајући јер се не уклапа са временом и музиком. Ма ко да је био Вељко Булајић а не Растко 😉 Другови и другарице, браћо и сестре ће да изгинемо… Неки ћемо да се вратимо а неки ћете д’изгинете 😉 Толико о почетку спота…

А онда креће спот у фазону ја брдом, брдом а ђевојка долом, долом. Да се разумемо, сценарио је добро осмишљен али није добро упакован јер када гледаш спот први и други па и трећи пут схваташ да ништа није добро повезано и да се све губи на моменте. А штета…

Сцена где се девојка 21 секунду пакује у једном музичком споту је бесмислена. Спот са две приче мора да има динамику а не драмске паузе. Сасвим је довољно три прње ставити у кофер, знамо да се девојка пакује не треба нам цео орман да би то схватили. А онда мајка пружа ћерци диплому. Нагли скок из Вељка Булајића у Бољи живот и Срећне људе! И то није тако лоше али предуго траје. Искрено речено није ово телевизијска серија већ јебени музички спот! Осам минута спота а песма траје четири. Прегломазно и преамбициозно од стране режије. Да не причамо о крупном кадру где мучена девојка покушава да прегризе кисели краставац 😉 Искрено речено много сам више очекивао од људи који праве сјајне приче поготову оне на веслу…

Жонглер на полигону са косом дигнутом у ваздух, негде није добро радила електрична инсталација 😉 Неке безвезне утрпане сцене које везе немају са песмом. Кики седи и тугује за девојком поред њега пиво а онда ту се врзма жонглер који ето тако свратио мало у кадар па отишо после кући… И све тако неке утрпане приче које иритирају ону главну. Али хвала Богу да је песма фантастична па својом снагом одвлачи пажњу са лоших сцена.

Ратне сцене! Е и то да кажем. Кад нешто не познајеш онда немој турати ђе стигнеш. Дечји пламичци из цеви су да плачеш од муке и бруке. Невешти кадрови као да су намерно одабрани за спот да би компромитовали учеснике. Искрено речено ја као учесник се осећам мало непријатно што ме је монтажа сврстала у СФ филм где уместо метака ја избацујем ласерске зраке! Не знам што смо се онолико надисали сумпора од силних петарди у Скакавцима да би нас режија почастила слабашним ефектима ( а има десет пута бољих и то бесплатни су за скидање )…

Људи који су снимали спот су врхунски одрадили свој посао! Мајстори звука и слике, ту нема шта да се каже али поред њих и свих да спот испадне благо речено аматерски је заиста увредљиво за све нас. По мени спот није одрађен како треба и уопште неће користити Но Етно бенду већ ће бити више за подсмех злобних али и оних који искрено мисле. Ја сам превише очекивао и можда сам због тога и разочаран. Собзиром да су спот снимали изузетни људи, мајстори свог посла некако спот је испао као хладан туш. Нисмо се надали овоме искрен да будем.

Није фер према момцима из бенда. Ипак су заслужили бољи спот без обзира што га је сјајна екипа радила али овог пута су дебело подбацили. Не кажем то само ја, многи деле мишљење чак и горе од мене. Но Етно бенд је једна сјајна прича младих људи који се уздижу из сивила једне вароши. Не желе да чекају крај, они се буде са високим погледима који досежу до хиљаду руку подигнутих у вис и хиљаду грла што траже бис!

Спот је могао да буде врхунски али испао је нешто што ће бити брзо заборављено. Али срећом добра је песма па ће се певати. Жао ми је што сам написао критику спота јер додирује мени драге људе али није фер због због ове деце да се нешто овако бледо третира као сјајно јер то није и тачка!

Жао ми је режијо, ништа лично али ЕТНО тако…

