На помолу одузимање ауторских права на фотографију

“Посланица СНС Душица Стојковић предложила је аутентичним тумачењем Закона о ауторском и сродним правима да се ауторским делом не може сматрати и уживати ауторско правну заштиту свака рутински израђена фотографија, која се појављује и преузима у електронском облику, без обзира да ли је оригинална духовна творевина аутора.“

Да је све код нас у Србији постало дегутантно то знамо али да се безобразлук наставља у све већем обиму сведоче и овакве глупости које нам власт намеће. Као фотограф сам увређен јер неко жели да ми одузме права за ауторско дело. По овоме свако може да ти скине фотографију и користи је за своје потребе и зараду, а ти ауторе фотографије можеш да плачеш јер у Србији те не третирају као људско биће.

Мраз неких минус десет степени по Целзијусу, пењем се уз једно брдо, вучем сталак и фото опрему. Препешачио сам неких 5 километара да бих направио јутарње фотке. Смрзнут али надахнут крећем да фотографишем пејзаже, детаље и сл. Истим путем се враћам, вучем исту опрему и три пута сам смрзнутији него што сам дошао. Фотке после ажурирам и објавим… Дакле, уложио сам труд, излагао себе хладноћи да би неко што седи по цео дан у топлој канцеларији ту фотку ладно скинуо и користио је за своје потребе без икакве надокнаде… Па да ли је то лепо, да ли је то нормално?

Фотографија је ауторско дело. Не може неко просто да ти узме фотографију без иакаквог питања. Али изгледа да ће држава  то омогућити свима а нама фотографима остаје једино да се заштитимо великим воденим жиговима преко целе фотографије. У правни систем не верујем, кад је држава Србија бранила малог човека званог становник?

DSCF0438

Замољавам све читаоце Мислионика да подрже фотографе и потпишу електронску петицију у знак подршке: ЛИНК

 

