Логорска ватра у мојој улици…

30 апр 2016 од Иван Стефановић

Првомајски празници су за нас клинце из улице Косовских Јунака били нешто посебно. Ми нисмо ни знали значење тог празника али смо живели за тај тренутак да запалимо ватру. Данима би се припремали, сакупљали грање и аутомобилске гуме. Морала је наша ватра победити суседну улицу. Колико је у то време врцала креативна енергија у нама па смо правили такмичења у фудбалу, имали неку врсту манифестације. Родитељи и комшије дошли би да нас гледају. А онда би пред паљење сви нешто донели од сокова, слаткиша и сл. Ти прошли дани из те улице Албанске Споменице која данас носи име Косовских Јунака  били су прича неких генерација које су одрастале заједно. Нисмо имали друштвене мреже али смо имали договор да у одређено време будемо заједно.

Пре неких сат времена, видим две девојчице из мог комшилука како сакупљају грање. Хоће да запале ватру баш на месту где су њихови очеви то радили. Њих две храбро улазе по врзинама и извлаче гране. Некада давно у тој улици било нас је пуно више. И сада има деце али нису присутна. Вероватно ће гледати на Фејсбуку сличице ватре. Неће доживети магију ноћи када пламен игра неки свој плес стварајући чаробни свет маште. Неће чуди пуцкетање грања, неће осетити дим и неће имати ништа са тим… Ове две девојчице су за мене јунаци улице. Решиле су да то ураде па макар све то пропало због кише.

А ја чујем гласове из прошлих дана, ено га Милован, Саша, Ацо, Жарко, Драгоје како гузељају носећи грање. Ено и мене како кријући котрљам старе аутомобилске гуме. Кријемо их од комшије Илије. Човек мучени се бунио јер дим од гума је ишао право њему на кућу. Ма били смо ми вешти да сакријемо све то. Ватра плане Илија мучени дигне руке и чека да изгори…

Ја сам и даље остао веран природи, показујем младим генерацијама како преживети у дивљини, како да стекну примитивне вештине које ће им некад пуно значити. Чврсто држим оно дете из улице да не остари у овом телу од 44 године. Оно је мој свети грал који ме носи кроз овај суморан живот. Надам се да ће ове две девојчице запалити ватру која ће упалити машту и остале деце. Уххх, та ватра призива магију детињства, чини чудеса да се појави Петар Пан, Том Сојер и дружина Пере Квржице, ма можда и Кекец дође 🙂

536057_3293749737388_1666753969_n

Ја као мали бициклиста 🙂

Skrapez
#skrapez #serbia #fujifilm #river
април 2016.
П У С Ч П С Н
« мар   мај »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Категорије

Архиве

