Linux Zorin OS 12 Core

14 дец 2016 од Иван Стефановић

Већ сам вам представљао овај оперативни систем, али пошто је изашла нова верзија ред би био да вам је и представим…

Изглед је на симпатичан начин промењен и модеран. Први утисак је привлачан и мени се јако допао. Сама инсталација је протекла без икаквих проблема. Систем је оспособио хардвер и лаптоп је после инсталације био у функцији. Морам да вам предочим и то да је Зорин 12 без икаквих проблема покренуо мој латоп Acer ES1-531-Pork. Зашто вам то напомињем? Овај лаптоп сам скоро набавио за намену интернета, писања и сл. Али сам имао доста проблема са инсталацијом Линукс Убунтуа па и сам Линукс Минт 18 задавао је извесне проблеме. За разлику од њих, Зорин се инсталирао што би рекао наш народ ко ладна вода. Дакле сви ви који имате сличан модел лаптопа као ја имате решење које се зове Зорин 12 😉

Систем ради брзо на Intel Quad Core processor N3710. 4 гигабајта рам меморије са Интеловом ха де графичком. Заиста немам замерки како хардвер ради на овом Линуксу. Оно што ме увек импресионира је да приликом инсталације, Линукс аутоматски оспособљава WiFi картицу или Lan. Самим тим то вам омогућава да током инсталације систем покупи и најновије исправке.

Што се тиче изгледа он је као што многи који користе Линукс изменљив. Можете га мењати онако како ви волите.

screenshot-from-2016-12-14-13-54-32

Као што видите веома је сличан Виндовсу у покретању програма. Имате и солуције да мењате изглед па ако волите добри стари Windows XP Зорин вам даје и ту могућност као и за седмицу.

screenshot-from-2016-12-14-14-30-37

Подешавања система су јако једноставна. Као што видите код мене је подешен српски језик на ћирилици 🙂 Пошто ја волим ћирилицу мени супер 😉 А вама који се први пут сусрећете са Линуксом биће лакше да схватите команде пошто су на нашем језику.

screenshot-from-2016-12-14-14-31-03

Ако вам треба неки програм за фотографије, обраде видеа, музику или три де пројекте, Линукс има огромну библиотеку програма које на веома једноставан начин преузимате и у исто време инсталирате. Програми су наравно БЕСПЛАТНИ!

Они који користе Мајкрософтов Офис топло препоручујем Либре. Заиста импресивна замена.

%d0%bb%d0%b8%d0%b1%d1%80%d0%b5

Libre Writer је оно што је Word. Собзиром да пуно пишем могу вам гарантовати да са Libre Writer-ом нећете имати никаквих проблема и недостатака. За оне који не познају енглески језик, Линукс се побринуо да буде на српском. Заиста интересантан програм и користан.

screenshot-from-2016-12-14-14-54-35

Дакле, све што има у пакету Макрософтовог Офиса то имате и у Линуксовом. На слици видите Libre Calc koji je alternativa za Excel.

Интернет ради сигурно и поуздано. Вируса нема као ни малвера и сличних пошасти које прате Виндовс. Нећете морати да се бахћете око антивируса јер на Линуксу коришћење интернета је без икаквих страхова и параноја.

screenshot-from-2016-12-14-14-58-38

Ја тренутно користим интернет претраживач Chromium. У понуди имате Firefox и Operu… Нећете имати проблема са видео кодецима, разним драјверима и са свим оним што је неопходно да сурфујете и гледате Youtube.

Линукс на жалост нема видео игре које има Виндовс. Али није да баш нема.

screenshot-from-2016-12-14-15-06-23

У софтверском центру Линукса имате заиста пуно занимљивих игрица које можете инсталирати. Ја лично волим да играм мени омиљену стратегију 0 A.D Ево и слике да видите :

screenshot-from-2016-12-14-15-05-53

Ова игрица је мени некад одушак да скренем мисли и одморим се од разних тема. Наравно ви потражити и нађите шта волите јер вас ништа не кошта 😉

Зорин Линукс има и програме за обраду аудио и видео фајлова. Да сад не би поново све објашњавао ево вам и мог претходног текста ОВДЕ 

Зорин свакако лепо ради и једноставан је. Програмери су га направили и подесили за неискусне. Поред Линукс Минта ово је по мени можда и најбезболнија Линукс дистрибуција за све оне који су до сада користили Виндовс а прелазе на Линукс.

Систем се надограђује брзо не треба вам вечност да чекате надоградњу као код Виндовса. Можете да подесите аутоматску надоградњу или по вашем налогу. Имате избора па бирајте. Иначе Зорин ОС је Линукс који не направљен на Убунту платформи чисто да знате 😉

Ко има рачунар са два гигабајта рам меморије нека скине ( бесплатно) Зорин 32bit-ни за инсталацију, ко има више рам меморије наравно да иде 64bit-ни ОС…

Надам се да сам вам помогао у овом мом образлагању и да ћете имати користи од овог писанија. Слободно истражујте Линук, није то баук како изгледа на први утисак.

Са поштовањем: Иван Стефановић

😎
#airsoft #survival
децембар 2016.
П У С Ч П С Н
« нов   јан »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Категорије

Архиве

