Коју опрему користим и које програме…

13 авг 2017 од Иван Стефановић

Често ме питају шта користим од опреме и које програме. И ево да напишем коју реч о томе.

Првенствено за куцање текстова користим Линуксов Либре офис али претежно куцам текст директно у Вордпресу. Моје прсте трпи преносни рачунар Ејсер са подношљивим процесором Quad Processor N3710. Има четири гига рама и одлично ради под оперативним системом Линукс Минт. На њему можете без проблема сурфовати по нету, гледати филмове па чак и лакше видео клипове обрадити. Није био скуп. Купио сам га када ми је црко Асус ( никад прежаљени ). Служи искључиво за интернет. Екран му је петнаест инча и коштао ме је прошле године око 28 000 динара. За те паре сам заиста пазарио врло пристојну машину. Оно што је код њега најбоље је да су му конектори иза екрана па каблови не сметају са стране. Тастатура му је одлична и пријатна за куцање. Све у свему један фин рачунар.

DSCF3555

За озбиљне радове попут обраде видео клипова, аудио монтаже, обраде фотографије и дизајна користим рачунар Тошибу са процесором core i5, са 16 гига рама. Није то нека екстра машина, свако се пружи колико може. Њега сам купио пре две године од отпремнине 🙂 Задовољан са са њим јер без проблема сажваће захтевне радове у видео обради. У њему је ССД хард диск који га је баш убрзао. Тастатура му је плитка па никако да се навикнем да куцкам на њему али ту је Ејсер па није проблем 😉 У сваком случају овај рачунар не служи за сурфовање јер је на њему на жалост Виндовс. Али ускоро ће и то бити решено јер прелазим тотално на Линукс. Виндовс користим само због Корела али учим навелико алтернативне програме у Линуксу за вектор.

1

Када снимам аудио записе користим врсни снимач Zoom H1. То је стварно добра справица која невероватно снима дал’ свирке дал’ интервјуе. Не знам како бих функционисао без Зума 🙂

DSCF3556

Видео записе радим са Фуџијевим фотоапаратом у HD формату 1920 х 1080 60k/s. Немам замерки што се тиче видеа, али кад будем имао пара наравно да ћу купити неки добар Канон фотоапарат. Камеру не купујем јер ми не треба за моје потребе. Мада сам некада имао Сонијеву.  Али Фуџи ми одрађује посао врхунски.

Фотографије радим наравно са мојим Фуџијем који има објектив до 1000 милиметара. Апарат који ми је одрадио огроман посао и хвала Богу то ради и сада. Машина која је купљена пре четири године и коштала је око 500 еврића. За те паре ја сам добио заиста комплетну машину која ради врхунски фотографије. Колорит Фуџија је непобедив. Али када будем имао одређену суму новца највероватније узимам Канон или Сони фотоапарат, али више нагињем Сонију јер раде феноменалне фотке. Некада сам имао врхунске фотоапарате из аналогног доба, сада је то ипак прескупа работа и недостижна.

То су од прилике главне ствари са којима реализујем своје креативности. Е сад главна прича коју ме увек питате а то је које програме користим? Па кренимо редом 🙂

Corel Draw – користим од пете верзије издања. Невероватан програм на којег сам навикао. Замерка једина је што не може да ради на Линуксу. У њему радим свашта нешто. Покушавам да пређем на алтернативе али Корел је стара љубав па се не да тако лако заборавити…

За аудио обраду користим неколико програма и то су:

Audacity – Линуксов сјајан програм и едитор аудио фајлова. Чак је и на ћирилици 🙂 Врло прецизан програм са пуно алатки. Иначе програм је бесплатан и може да ради и на Виндовсу. Подсећа на стару љубав Saund Forge… Но, поред њега користим Maker Music итд.

За видео обраду користим више програма све у зависности колики је пројекат. За просте клипове користим Pinnacle 14 HD. За захтевне видео записе користим Vegas Pro и сјајни бесплатни DaVinci resolve који је феноменалан професионални алат. Наравно ту је и Lightworks који је такође бесплатан а професионалан  едитор. У принципу нисам лик који много воли ефекте у видео записима па стога и немам потребу за таквим програмима.

За обраду фотографије не користим Фотошоп и ако су у то многи убеђени 🙂 Фотошоп сам некад користио али ме смара и превише је смушен за оно што ја имам потребу. Програм за обраду фотографије за њену корекцију који користим је LightZone. Врхунски програм направљен од стране сјајног тима програмера. Програм је бесплатан и ради на Линуксу и Виндовсу. У њему имате све што вам треба за фотографију. Е сад, монтаже и додатне играрије потражите у неком другом програму. Ја користим за монтаже Корел. Но, ја се држим филозофије да урадим што бољу фотку да би што мање имао посла у програму. Не волим да додајем облаке, сунце и месец на фотографију уз помоћ монтаже. Волим фотографију тренутка онако како јесте било 😉 Фотографија је моја љубав од малих ногу и то је нешто без чега не бих могао.

Што се тиче програма генерално волим да пробам сваки чисто да видим да ли ми одговара. Ово су програми који мени одговарају за моје потребе. Има ту још неких али нису толико битни да би сада набрајао.

За слушање музике кући користим грамофон и то је неки мој гушт и нека врста рутуала. Али о томе више неки други пут 😉

Skrapez
#skrapez #serbia #fujifilm #river
август 2017.
П У С Ч П С Н
« јул    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Категорије

Архиве

